Aromatherapie: Mohdoh

Ben je bekend met aromatherapie? Misschien heb je het woord wel eens gehoord, maar geen idee wat het is. Aromatherapie is een soort alternatieve geneeswijze, waarbij gebruik wordt gemaakt van etherische oliën en geuren. Er zijn honderden verschillende oliën, ieder met zijn eigen werking. De ene geur werkt kalmerend, terwijl de andere juist opwekkend en verfrissend werkt.
Al een tijdje verdiep ik me in de werking en het effect van aromatherapie. Ik moet eerlijk toegeven dat er een wereld voor me is opengegaan. Toen ik me aan het verdiepen was in aromatherapie kwam ik een soort klei tegen genaamd Mohdoh.

Mohdoh is een serie kneedbare natuurgeneesmiddelen, deze zijn ontwikkeld om verscheidende kwalen door middel van kleurentherapie en aromatherapie te verhelpen. Er zijn negen verschillende soorten Mohdoh.
Sleep / Slapen – Helpt bij een ontspannen nachtrust
Travel / Reizen – Verlicht spanning bij het reizen en misselijkheid
Breathe / Ademen – Biedt comfort bij hoest en verkoudheid
Calm / Kalm – Brengt rust aan degene die altijd aan het rennen en vliegen zijn
Unwind / Ontspan –  Kalmeert en verlicht de zorgen
Quit / Stoppen – Helpt bij het stoppen met roken
Slim /  Slank  – Effectief in combinatie met een caloriearm dieët
Think / Denken  –  Stimuleert en verbeterd de concentratie
Headeez/ Hoofdpijn – Biedt verlichting bij hoofdpijn

Mohdoh kneed je zo’n vijf tot tien minuten waarbij je bewust bezig bent met de aromatherapie. Er zit een sterke geur aan de Mohdoh’s en elke soort heeft een ander effect. De formule van Mohdoh werkt op drie manieren:
Als de Mohdoh gekneed wordt, worden de essentiële oliën niet alleen verdampt en geïnhaleerd maar ook komt het in aanraking met je huid. Daarnaast zal de kleur van de klei helpen om de energie-centra die niet in balans zijn in evenwicht te brengen. De synergetische effecten van geur en aanraking kunnen zeer effectief zijn in het behandelen van bijvoorbeeld stress gerelateerde klachten en de samenstelling van de klei geeft o zichzelf al een rustgevend en kalmerend effect.

Zelf ben ik in het bezit van de Mohdoh Unwind, deze zou mij rust brengen. Ik ben altijd druk bezig met onder andere school, werk en mijn blog dat ik geen rust neemt.  Daarnaast ben ik erg perfectionistisch en heb ik last van faalangst. Kortom een aantal redenen en eigenschappen dat ik wel wat rust kan gebruiken. Ik ben tot nu toe erg tevreden over de Mohdoh en gebruik hem erg vaak. Toch ben ik van mening dat je er ook in moet ‘geloven’, het is zeker niet voor iedereen weggelegd. Maar als een van de Mohdoh je aanspreekt zal ik ze zeker uitproberen!

One thought on “Aromatherapie: Mohdoh

Geef een reactie

